Każdy posiadacz strony internetowej, szczególnie tej firmowej, chce, aby odwiedziła ją jak największa ilość osób. W zasadzie powinnam powiedzieć: klientów. W tym celu podejmują różne działania mające na celu zwiększenie tej oglądalności: pozycjonują stronę lub finansują kampanie Google Ads prowadzone przez profesjonalne agencje. Inni douczają się jak to zrobić we własnym zakresie i samodzielnie promują stronę. Czy warto? Sprawdźmy.
Teraz pokrótce chciałabym omówić plusy i minusy tych działań, które mają wspólną cechę: muszą być przemyślane, aby były celowe. Nikt przecież nie lubi wydawać pieniędzy na prace, które nie przyniosą mu korzyści. A korzyść polega na tym, aby trafić do osób faktycznie zainteresowanych naszymi produktami.
Czy pozycjonowanie jest skuteczne?
Jeśli chodzi o pozycjonowanie robi się to przez odpowiednią optymalizację zarówno części nagłówkowej strony, jak i optymalizację treści na stronie. Uzupełnieniem tych działań (które nie są jednorazowe lecz powinny być analizowane i modyfikowane w zależności od reakcji wyszukiwarki) jest linkowanie. Nie chodzi jednak o „przypadkowe” dodawanie linków do – nic nie wnoszącego do zasobów sieci – zaplecza pozycjonerskiego. Chodzi o linki z uznanych, wartościowych stron. Nie samo jednak źródło linkowania ma znaczenie, ale także odpowiednie opracowanie harmonogramu takich działań, poprzedzonych i przeplecionych analizami.
Zapewne wiele osób ma strony oparte na systemie WordPress. O ich pozycjonowaniu możecie poczytać m.in. tutaj: https://bbsoft.pl/pozycjonowanie-wordpress/
Plusy i minusy Google Ads
Łatwiejszą formą promocji są kampanie Google Ads, które powodują, że strona pojawi się wysoko na opłacone frazy wkrótce po uruchomieniu kampanii. A w zasadzie powinna się pojawić, gdyż jest to też uzależnione od stawek zaproponowanych przez konkurencję. Minusem tego rozwiązania są koszty i brak zaufania niektórych klientów do linków sponsorowanych. Trzeba wziąć też pod uwagę sporą grupę „klikaczy”, którzy nie zostaną klientami, a za których wejścia na stronę trzeba zapłacić.
Ile kosztuje samodzielna promocja strony?
Teoretycznie najtańszą formą promocji jest pozycjonowanie strony samodzielnie. Teoretycznie – gdyż nie ponosimy bezpośrednich kosztów przedsięwzięcia (chyba, że wykupimy sobie jakiś kurs czy też kupimy książkę). Pośrednimi kosztami będzie jednak nasz czas pracy. Jeśli wyceniamy, że nasza praca jest warta określoną kwotę za godzinę to obliczając ile czasu poświęciliśmy na zapoznanie się z tematem, analizy, optymalizacje, copywriting, przygotowywanie zaplecza lub poszukiwanie już istniejącego, jesteśmy w stanie obliczyć ile wydaliśmy na promocję naszej strony.
Należałoby to też porównać z tym, ile byśmy zarobili, gdybyśmy czas przeznaczony na pozycjonowanie poświęcili na pracę docelową w naszej branży. Bo w końcu o to przede wszystkim chodzi.
Artykuł promujący usługę.